Handla i Passionerats webbutik
Det finns olika betalningsalternativ vid köp i webbutiken. Man kan betala via Swish eller Klarna (Klarna AB, organisationsnummer 556737-0431). Om man betalar via Klarna är fakturabetalning förvalt betalningsalternativ men du kan även välja delbetalning med Klarna konto, Klarna kortbetalning (VISA & Mastercard) samt Klarna direktbetalning via din bank. Det går också bra att beställa här för att sedan komma in i den fysiska butiken för att hämta och betala. Vi skickar ett mejl så snart den är plockad och kan hämtas, oftast samma dag.
Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar, produktförändringar, prisjusteringar och eventuella färgavvikelser. Vi förbehåller oss rätten att justera eventuella prisfel före och efter att beställningen är gjord.
Alla priser är inklusive moms.
Diskret leverans
Produkter levereras direkt i din brevlåda eller till ditt närmaste postombud, baserat på den adress du uppgivit vid beställning, i samarbete med logistikpartners. Om din beställning inkommer före klockan 14:00 en helgfri vardag skickas paketet samma dag. Annars skickas det nästkommande helgfria vardag.
Ej utlösta paket
Försändelsen ligger kvar på uthämtningsstället i 14 dagar. Hämtas inte paketet/brevet ut inom denna tidsram returneras det automatiskt till Passionerat.se. Även större försändelser som skickas som postpaket ligger kvar på uthämtningsstället i 14 dagar. Vid ej uthämtade paket förbehåller vi oss rätten att debitera kunden de totala fraktkostnaderna för frakt och retur.
Åldersgräns
För att handla på Passionerat.se måste du ha fyllt 18 år. Är du yngre än 18 måste du ha förälders eller målsmans godkännande. Du förutsätts ha läst dessa köpvillkor när du lägger en order.
I butiken i Halmstad har vi 15 års åldersgräns.
Ångerrätt
Så länge din order anges som mottagen eller under behandling så har du möjlighet att snabbt avbryta köpet genom att ringa eller att skicka ett mejl till info@passionerat.se
Som kund via vår webbutik har du rätt att ångra ditt köp. Ångerrätten är lagstadgad till 14 dagar enligt lagen om distansavtal. Hos oss erbjuder vi 30 dagars ångerrätt. Undantag för varor som med bruten försegling inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- och hygienskäl och förseglingen har brutits av kunden. Exempelvis sexleksaker, glidmedel och liknande. Produktgruppen Spel är undantagen från ovanstående krav på obruten förpackning vid utnyttjande av ångerrätt.
Den som vill utöva ångerrätten behöver skicka ett meddelande till oss om beslutet inom 30 dagar efter köpet. Vi förbehåller oss rätten att vänta med återbetalning tills produkten mottagits. Produkten ska vara oanvänd och originalförpackningen i oskadat skick.
Är det endast del av order som returneras återbetalas inga, från orderns, fraktkostnader. Du står alltid själv för returfrakten till oss. Vid godkänd retur återbetalar vi hela ordersumman till ditt bankkonto inom 30 dagar.
Läs mer om ångerrätten här [Länk https://www.hallakonsument.se/konsumentratt-process/angerratt/ ]
Reklamation
Vi följer konsumentköplagen (KKL) vilket ger dig som kund rätt att reklamera en produkt i tre år från inköpsdatum. Kontakta oss om varan är trasig, bristfällig eller fungerar dåligt. Varan kanske har synliga fel. Det kan också handla om fel inuti varan som gör att den fungerar dåligt eller inte alls.
Reklamationen ska inkomma till oss inom rimlig tid efter att du upptäckt felet på produkten.
Inom de sex (6) första månaderna ligger det på oss (passionerat.se) som säljare att bevisa om det är du som köpare som orsakat felet eller om det är ursprungligt, därefter skall du som köpare bevisa att varan har haft ett ursprungligt fel. Reklamation skall alltid ske i skälig tid.
För att varan ska ses som felaktig ska felet vara ursprungligt. Ett ursprungligt fel är ett fel som fanns redan när du köpte eller tog emot varan. Felet behöver inte visa sig direkt. Det kan handla om ett ursprungligt fel även om felet visar sig efter viss tid. Varan räknas inte som felaktig om du själv orsakat felet, till exempel genom att använda den på fel sätt.
Vid reklamation står vi för returfrakten och ersättning av den defekta produkten, i form av antingen ny produkt eller pengarna tillbaka då vi återbetalar ordersumman inom 30 dagar.
Vid frågor kring reklamationer, kontakta oss på info@passionerat.se
Vi kommer att följa Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer i en eventuell tvist.
Transportskada.
Är produkterna du beställt skadade vid ankomsten så tar du upp detta med utlämningsstället som då reklamerar försändelsen, varefter vi skickar en ny så snart vi fått in returen.
Läs mer om hur man reklamerar här [Länk https://www.hallakonsument.se/konsumentratt-process/reklamera-felaktig-vara/ ]
Beställningar i andras namn
Det är inte tillåtet att beställa varor i någon annans namn eller adress utan dennes vetskap och godkännande. Falskbeställningar polisanmäls utan undantag. Vi loggar IP vid varje beställning, som bifogas vår polisanmälan.
Loggning och lagring av kunduppgifter
Vi säljer eller förmedlar aldrig dina uppgifter till tredje part. Vi loggar endast information nödvändig för att du ska kunna genomföra köp, som adress och namn. E-postadress måste anges för att vi skall kunna skicka orderbekräftelse och orderstatus. Vi loggar IP-adress enbart för användning vid falskbeställningar.
Företagsinformation
www.passionerat.se ägs och administreras av Passionerat med Org.nr: 810526-xxxx
Adress: Passionerat, Hvitfeldtsgatan 18, 302 94 Halmstad
e-post: info@passionerat.se
telefon: 035-15 72 87